• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Garancia számviteli elszámolása

Tisztelt Szakértő! Egy családi vállalkozás 2019-ben vásárolt egy tárgyi eszközt, melyre magánszemélyként kötöttek garancia plusz biztosítást az értékesítőnél. Ennek a biztosításnak az egyszeri díját is a magánszemély fizette, a vállalkozásban nem került semmilyen formában elszámolásra. A készülék 2021-ben, a garancia hosszabbítás ideje alatt meghibásodott, a készüléket nem tudták azonos termékre cserélni, így az eredeti vételár értékének megfelelő csereszelvényt adtak, amit az új termék vásárlásánál a pénzügyileg rendezendő összegből levontak. Az új készüléket is cégre vásárolták. Hogyan, miként tudjuk elszámolni a csereszelvényt a vállalkozás könyveiben? Véleményem szerint a csereszelvény jogosultja nem a vállalkozás, hanem a magánszemély, így mint biztosítói kártérítés neki jár az összeg. A régi készüléket természetesen selejteztük. Meghibásodott termék ára: 60 ezer Ft Új termék ára: 100 ezer Ft, melyből így a vállalkozás 40 ezer Ft-ot kellett fizessen. Köszönettel:


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1