• Markovics Vivien
Hozzászólások 0

NAV online adatszolgáltatás

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk szolgáltatást végez ügyfelei részére. A szolgáltatást, prepaid módban lehet elérni. Azaz az ügyfelek előleget fizetnek részünkre, a havidíjakról és egyéb forgalmi díjakról pedig elszámolószámlát készítünk, amelyen a díjakat az előleggel szemben elszámoljuk. Az ügyfeleink általában többet fizetnek be, mint a felhasználásuk, ezért az elszámolószámlák többsége általában 0 forint végösszegű, a fel nem használt egyenleget pedig feltüntetjük a számlán, amelyet következő hónapra továbbvihet az ügyfél. Az egyik ügyfelünk a szolgáltatást felmondta, cégünk pedig a fennmaradó egyenlegéről, úgymond mínuszos (jóváíró) számlát állított ki és visszautalta azt. A számlázóprogramunk a számla szinkronizálása után, az alábbi figyelmeztetést kaptuk: "Eredeti számla nettó összege nem lehet negatív". A NAV-val folytatott kommunikáció alapján, minden esetben hivatkozni kell az eredeti számlára, mint a helyesbítő számla esetén. Ezek alapján, a cégünk esetében, a jóváíró számla esetén a legutolsó "előleg feltöltés" számlára kellene hivatkoznunk? Azaz amiből még fennmaradt az ügyfél egyenlege? Ha igen, akkor amennyiben több "előlegfeltöltés" fel nem használásából maradt fenn a visszautalandó egyenleg, milyen megoldást kell alkalmazni? Minden érintett számlára hivatkozni szükséges? Válaszukat előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

Előfizetési csomagajánlataink


 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2022 augusztus
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
hirdetÉs