• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Elveszett kézi számla vs. hiteles másolat

Tisztelt Adószakértő! Társaságunk 2017 novemberében takarítási szolgáltatást vett igénybe, a szállító által kiállított kézi számla azonban nem érkezett be társaságunkhoz, elveszett. A szállító a számlatömbjében maradó számla másolati példányáról készült másolatot 2018. februárban hitelesítette, és ezt a hitelesített számlamásolatot megküldte részünkre. A számlán feltüntetett összeg a szállító részére átutalásra, a gazdasági esemény könyvelésre került. A szállító alanyi adómentes vállalkozó, a számlán áfa nem került feltüntetésre. A szállító által hitelesített számlamásolat alapján a számla összege európai uniós forrás terhére elszámolásra került. Adófizetési kötelezettség nem kapcsolódott ehhez a számlához, a bizonylat megőrzési kötelezettséget a hiteles másolat alapján teljesíteni fogjuk. Kérdésünk, hogy szabályosan járt-e el a vállalkozó, amikor a másod példányáról készített másolatot hitelesítette, és nem stornózta, és állított ki új számlát? Ha nem, akkor milyen jogszabályi előírás sérült és hogyan kellett volna eljárni az elveszett bizonylat pótlása ügyében? A társaságunk eljárása – befogadta a hitelesített másolatot – megfelel-e a hatályos jogszabályoknak? Válaszát előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2