• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Egyszerűsített végelszámolás időszakára vonatkozó számlák és áfa visszaigénylése

Tisztelt Szakértő! Végelszámolásra készülő cégnek bérelt irodában van a székhelye. A cég a bérleti szerződés szerint a bérleti díjat havonta fizeti a bérbeadónak. Kérdésem, hogy az egyszerűsített végelszámolás időszaka alatt keletkező kötelezettségeit havonta fizetheti-e? Vagy jobb lenne a bérleti szerződés módosítása és előzetesen 3 vagy 5 hónapra a bérleti díj kiszámlázása? Ezzel kapcsolatosan az áfa visszaigénylése a tevékenység záró áfabevallásában történik? (Ha több hónapra lett kiszámlázva a bérleti díj és a végelszámolás előbb befejeződik, jogtalan az áfa-visszaigénylés? A tevékenységzáró áfabevallás után ugye már nem lehet áfát visszaigényelni? A könyvelő végzi a végelszámolási teendőket. Írásbeli szerződés alapján a könyvelő a végelszámolási teendők elvégzése megnevezéssel a végelszámolás megkezdése előtt állíthat-e ki számlát, aminek teljesítése és fizetési határideje a végelszámolás kezdő napja előtti nap? A számla áfatartalma a tevékenységzáró áfabevallásban visszaigényelhető lesz? A könyvelő számlájának kiállítása tekintetében a másik lehetőség a végelszámolás lezáráskor a számla kiállítása? Ennek mi lehet a fizetési határideje? Mikor utalhat neki a cég? Válaszukat előre is köszönöm.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1