adozona.hu
Egyszerűsített végelszámolás időszakára vonatkozó számlák és áfa visszaigénylése
http://adozona.hu/kerdesek/2021_4_25_Egyszerusitett_vegelszamolas_idos_ems
Egyszerűsített végelszámolás időszakára vonatkozó számlák és áfa visszaigénylése
Tisztelt Szakértő! Végelszámolásra készülő cégnek bérelt irodában van a székhelye. A cég a bérleti szerződés szerint a bérleti díjat havonta fizeti a bérbeadónak. Kérdésem, hogy az egyszerűsített végelszámolás időszaka alatt keletkező kötelezettségeit havonta fizetheti-e? Vagy jobb lenne a bérleti szerződés módosítása és előzetesen 3 vagy 5 hónapra a bérleti díj kiszámlázása? Ezzel kapcsolatosan az áfa visszaigénylése a tevékenység záró áfabevallásában történik? (Ha több hónapra lett kiszámlázva a bérleti díj és a végelszámolás előbb befejeződik, jogtalan az áfa-visszaigénylés? A tevékenységzáró áfabevallás után ugye már nem lehet áfát visszaigényelni? A könyvelő végzi a végelszámolási teendőket. Írásbeli szerződés alapján a könyvelő a végelszámolási teendők elvégzése megnevezéssel a végelszámolás megkezdése előtt állíthat-e ki számlát, aminek teljesítése és fizetési határideje a végelszámolás kezdő napja előtti nap? A számla áfatartalma a tevékenységzáró áfabevallásban visszaigényelhető lesz? A könyvelő számlájának kiállítása tekintetében a másik lehetőség a végelszámolás lezáráskor a számla kiállítása? Ennek mi lehet a fizetési határideje? Mikor utalhat neki a cég? Válaszukat előre is köszönöm.