• Kaszás és Társa Kft.
Hozzászólások 0

Munkáltató által adott eszközök home office munkavégzés alatt

Tisztelt Szakértő! A munkáltató a dolgozóit 2020-ban home office-ban foglalkoztatta. Az otthoni munkavégzés elősegítése érdekében a dolgozók márciusban 150 ezer forintot kaptak, hogy olyan irodai eszközt vásároljanak, ami hiányzik nekik az otthoni munkavégzéséhez. A vásárolt eszközről a vállalkozás nevére szóló számlát kellett kérni, a számlával kellett a munkáltató felé elszámolni. A pénzátadásról és az eszközvásárlásról semmiféle megállapodás nem született, hogy az eszközért a dolgozónak valamit kell-e fizetnie, illetve az eszköz kinek a tulajdonába kerül. A munkáltató a novemberi bérszámfejtéskor vonta le az adót a dolgozótól. Kérdésem, hogy a munkáltató helyesen járt-e el, amikor megadóztatta a 150 ezer forintot, illetve ha ez az összeg adóköteles, akkor a dolgozótól milyen és mekkora összegű járulékot kell levonnia a munkáltatónak? A dolgozó előre nem tudta, hogy ez az összeg neki adóköteles lesz. Ha tudja dolgozó, hogy neki a vásárlásra kapott pénz (amivel a munkáltató felé el kellett számolnia, a munkáltató nevére szóló számlával) pénzbe kerül, akkor lehet, hogy nem is kéri ezt az összeget, mert a saját tulajdonában lévő eszközökkel meg tudta volna oldani a munkavégzést. A dolgozó csak novemberben szembesült az adó- és járulékfizetéssel. A dolgozó mit tehet ebben az esetben, jogos-e a tőle levont adó és járulék?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

Előfizetési csomagajánlataink


 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST / VIDEÓAJÁNLÓ
2022 május
H K Sze Cs P Sz V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
hirdetÉs