• Katonáné Dr. Erdélyi Edit
Hozzászólások 0

Számvitel, adózás

Tisztelt Szakértő! A visszatérítésekre vonatkozóan minden cikküket figyelemmel kísérem, de mindenki kicsit az egyéni szempontjaira keresi a választ, így én is. Egy kereskedelmi cég üzletpolitikai szempontból külön kártya alapján a vásárlóknak visszatérítést ad. A kedvezményt a vásárló a saját üzletben válthatja be. Van-e felső határa az így adott/adható kedvezménynek, mint visszatérítés? Ennek milyen adóvonzata van a nyújtó vállalkozás számára, ha igazolt a tényleges üzletpolitikai cél? Érinti ez a tétel a személyi jellegű ráfordításokat? Ez a számvitelben milyen módon számolandó el? Tehet-e további csoport megkülönböztetést alkalmazni, további üzletpolitikai szempontok érvényesítése szempontjából (pl. a hétvégén vásárlók, adott összeg felett vásárlók, adott bolthoz hű vásárlók stb.) a vevők között (szigorúan üzletpolitikai céllal), akiknek magasabb visszatérítést biztosít a cég? Ennek esetleg van-e felső határa? Ez milyen adóteherrel jár? Az elszámolás alapjául szolgáló kártyanyilvántartáson túl kell-e egyéb nyilvántartást vezetni? A minősítéshez a szabályokat külön szabályzatba kell-e rögzíteni, vagy a számviteli politika megfelelő erre a feladatra? Köszönettel! Edit


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1