• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Megszűnt egyéni vállalkozó számlázása

Tisztelt Szakértő! Cégünk (kft.) megrendelőként aktiválandó szoftverfejlesztés/adatbázis kialakítás munkára előleget adott egy egyéni vállalkozónak, melyről az előlegszámlát megkapta. Az egyéni vállalkozó munkát végzett, cégünk az internetes felületen átvizsgálta a rendelkezésére bocsátott, további munkálatokat igénylő felületet, teljesítésigazolást nem adott ki. (Az elvégzett munka „eredménye” használatba vételre ugyan alkalmas, de nem a megrendelő igényeinek megfelelő, és nem teljes körű.). A részlegesen elvégzett munka az előleggel arányos. A megrendelő nem kívánja a további fejlesztést elvégeztetni, egyik fél sem kívánja a projekt további folytatását, a szerződésből eredő pénzügyi vita nem áll fenn. Hogyan dokumentálandó a fenti eset, milyen számlázási, és/vagy egyéb bizonylatkiállítási kötelezettség van, tekintettel arra, hogy a vállalkozó időközben megszüntette az egyéni vállalkozását, így végszámlát nem tud kiállítani? A számviteli törvény hatálya alá tartozunk, és könyveinkben a fizetett előleget tartjuk nyilván. Megrendelőként milyen bizonylat alapján, és milyen könyvelési tétellel tudjuk az előleget ráfordításként elszámolni?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5