• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Kézi számlatömbök selejtezése

Tisztelt Szakértő! Társaságunk 2007-ben alakult és 2020.06.30-ig forgalmának nagyon jelentős részét kézi számlatömbök használatával bizonylatolta. A számlatömböket előállító nyomtatványforgalmazó nyomdával a számla kiállító adatait előre nyomtattattuk. 2007 óta vezetjük természetesen a szigorú számadású bizonylatok nyilvántartását és 2007 óta még nem selejteztünk ki egyetlen tömböt sem. A bizonylatmennyiség miatt szeretnénk selejtezni a számlatömbök egy részét, viszont semmiképpen nem szeretnénk olyan helyzetbe kerülni, hogy adóhatóság utólag bírságolhasson a selejtezett tömbök miatt. A selejtezendő tömbök két csoportra oszthatók: 1. Az értékesítési tevékenység során 2007-2013 között felhasznált számlatömbök (amelyek a tőpéldányokat tartalmazzák) 2. Olyan üres, azaz nem használt számlatömbök, amelyeket a cég saját előrenyomtatott adatainak változása miatt nem tudott felhasználni (pl. székhelyváltozás miatt, a régi székhelyre szóló számlatömböket bevontuk a munkatársainktól és már nem használtuk számlakiállításra), és a beszerzésüktől még nem telt el 6 év. Kérdéseink: A tételes felsorolást tartalmazó selejtezési jegyzőkönyvet el kell-e küldenünk valamilyen hatóságnak? Kell-e a selejtezést engedélyeztetni/bejelenteni? A selejtezett tömböket meg kell-e semmisíteni (különösen a fel nem használt üres tömbökre gondolunk, amivel esetleg visszalehetne élni)? Adóhatóság számára mi a selejtezés elfogadott módja? Válaszukat előre is köszönjük.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5