• Selymes Éva
Hozzászólások 0

Ingatlanvásárlással kapcsolatos adóügyi teendők

Tisztelt Adózóna! Egy mérnöki iroda úgy döntött, hogy a nyereségéből egy ingatlant vásárol. Azt most még nem döntötte el, hogy az ingatlant milyen formában fogja hasznosítani (iroda, lakás-bérbeadás, továbbértékesítés vagy elhelyezkedése miatt akár szálláshely-szolgáltatás is lehet). Egy most épülő társasházi ingatlant választott, melyre egy éven keresztül kell részleteket fizetni foglaló, illetve vételárrész címén. A kérdéseim: A kifizetett részletek elszámolhatósága érdekében kell-e adójogilag valami intézkedést tenni? (Az áfa tartalmát sajnos nem vonhatjuk le, mert lakóingatlannak minősül.) Telephelyként mely időponttól kell tekinteni és bejelenteni? Hasznosításhoz kapcsolódó tevékenységi kört mikor kell tenni? Így, hogy még nem tudjuk, hogy mit szeretnénk kezdeni vele, kezelhetjük beruházásokra adott előlegnek? Köszönettel


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

Előfizetési csomagajánlataink:


 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
2021 június
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
hirdetÉs

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close