További témák
  • Homó Blanka
2

Adatkezelés munkaviszonyban

Tisztelt Szakértő! Munkaviszony létesítésekor és munkaviszony fennállása alatt bekért adatokkal kapcsolatban az alábbi kérdéseimre szeretnék segítséget kérni önöktől. A munkáltató munkaviszony létesítéséhez milyen személyes adatot kérhet el a munkavállalótól, ezt milyen formában teheti meg és meddig őrizheti? Például a személyes adatokat tartalmazó iratok (személyi igazolvány, lakcímkártya, stb.), végzettséget igazoló iratok fénymásolhatók-e? A fénymásolatok megőrizhetők-e, ha igen, mennyi ideig? Vagy csak a munkavállaló által kitöltött adatlapon szerepelhetnek ezek az adatok? Amennyiben a személyi igazolvány érvénytelenné vált a munkaviszony alatt, a munkáltató kérheti-e, hogy az érvényes igazolványát bemutassa (fénymásolatban átadja) a dolgozó? Köszönöm válaszukat! Tisztelettel: Homó Blanka


Szakértőnk válaszát csak előfizetőink olvashatják belépést követően. Amennyiben még nincs előfizetése, ezen az oldalon részletes információt tudhat meg választható előfizetési csomagjainkról.

Ha előfizetőnk, lépjen be!


 
TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR!
Ezért érdemes előfizetni!
2019 március
H K Sze Cs P Sz V
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X