• Homó Blanka
2

Adatkezelés munkaviszonyban

Tisztelt Szakértő! Munkaviszony létesítésekor és munkaviszony fennállása alatt bekért adatokkal kapcsolatban az alábbi kérdéseimre szeretnék segítséget kérni önöktől. A munkáltató munkaviszony létesítéséhez milyen személyes adatot kérhet el a munkavállalótól, ezt milyen formában teheti meg és meddig őrizheti? Például a személyes adatokat tartalmazó iratok (személyi igazolvány, lakcímkártya, stb.), végzettséget igazoló iratok fénymásolhatók-e? A fénymásolatok megőrizhetők-e, ha igen, mennyi ideig? Vagy csak a munkavállaló által kitöltött adatlapon szerepelhetnek ezek az adatok? Amennyiben a személyi igazolvány érvénytelenné vált a munkaviszony alatt, a munkáltató kérheti-e, hogy az érvényes igazolványát bemutassa (fénymásolatban átadja) a dolgozó? Köszönöm válaszukat! Tisztelettel: Homó Blanka


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1