• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Társasházi számvitel és beszámoló

Tisztelt Szakértő! Az alábbi linken olvasható "Társasház, lakásszövetkezet számvitele: figyeljen a változásokra!" merült fel kérdésem. http://adozona.hu/szamvitel/Tarsashaz_lakasszovetkezet_konyvvezetese_be_4WAJW0 Egy 90 lakásos társasház működését és gazdálkodását egy 3 tagú intézőbizottság biztosítja. Bevételei csak a közös költség és a szabad közös tulajdonú helyiségek bérbeadása. Erről szabályos számla készül (fizetendő összeg=bérleti díj-15% szja). A bérbeadás jövedelméből éves bevallás készül. Könyvelését egy könyvelőiroda (kettős könyvvitellel), számvizsgáló-bizottsági tevékenységet független vállalkozás végzi. A társasház az éves beszámolóját egyedi formában, részletesen, a lakók legjobb megértése érdekében készíti. Kell-e a társasháznak számviteli szabályok szerinti éves beszámolót is készíteni, és közzétenni? Az IB elnöknek van ügyfélkapus regisztrációja. Ha az egyéni vállalkozóknak nem kell cégkapu regisztráció, jól gondolom, hogy az ilyen működésű társasházaknak sem kell? Ha a társasház működését egy erre alakult, közös képviseletet ellátó cég (kft., bt. stb.) biztosítja, nyilván saját magára kell az ügyfélkapu, de a társasház ekkor is kivétel lehet? Köszönettel: Ágnes


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

Előfizetési csomagajánlataink:


 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
2020 december
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
hirdetÉs

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close