adozona.hu
Online pénztárgépről, néhány kérdés, röviden
http://adozona.hu/kerdesek/2016_10_27_Online_penztargeprol_nehany_kerde_sxe
Online pénztárgépről, néhány kérdés, röviden
Tisztelt Szakértő! Kérem szíves válaszait az alábbi kérdésekre, előre is megköszönve azokat. 1. Ha valaki online pénztárgép használatára kötelezett (olyan tevékenységet végez), rendelkeznie kell (meg kell vásárolnia) online pénztárgéppel, abban az esetben, ha minden értékesítéséről számlát bocsát ki, vagy ez mentesítési oknak minősül? 2. Be kell-e jelenteni a NAV felé, ha valaki számlát akar kibocsátani online pénztárgépes nyugta helyett? Ha igen, akkor milyen nyomtatványon, és milyen határidővel? 3. A 2. pontban említett számlákról kell-e adatokat szolgáltatni a vállalkozónak a NAV felé? Ha igen, akkor milyen nyomtatványon, milyen gyakorisággal, milyen határidővel kell ezt megtennie? 4. Akkor is kell adatot szolgáltatni a számlákról a NAV felé, ha ezeknek a számláknak a pénzügyi rendezése átutalással történik, és nem készpénzzel? 5. Ha egy cég (vagy egyéni vállalkozó) tevékenységi körében szerepel online pénztárgép használatára kötelezett tevékenység is, de abból nem származik bevétele az adóévben (nem végzi ténylegesen a tevékenységet), akkor kell-e rendelkeznie online pénztárgéppel? 6. Van-e lehetősége a vevőnek arra, hogy számla helyett nyugtát kérjen a fenti paraméterekkel rendelkező cégtől? Ha igen, akkor a cégnek vásárolnia kell először online pénztárgépet, és csak utána szolgálhatja ki a vevőt, vagy nem vesz pénztárgépet, és nem szolgálja ki a vevőt? Tisztelettel: Szekeres Zsolt