• Végh Judit
Hozzászólások 0

Munkaügyi iratok selejtezése

Tisztelt Szakértő! A munkaügyi iratokat nem lehet selejtezni, amit azzal indokolnak, hogy a nyugdijmegállapitáshoz szükség lehet ezekre.Gondolom, hogy alapvetően a munkaviszony fennállását igazoló munkaszerződésekre, illetve jogviszony-módositásokra, -megszűnésekre, továbbá a bér és kereseti adatokra./bérkartonokra/. Kérdezem azonban,hogy a bérszámfejtés alapadatait képező munkaidő nyilvántartásokat/jelenléti íveket, szabadság-nyilvántartásokat stb./meddig kell őrizni? A munkaügyi, illetve adóellenőrzés meddig vizsgálhatja ezeket? Vonatkoztatható-e ezekre az általános 8 éves bizonylatmegőrzési határidő? Vonatkozhat-e ez az aláirt bérjegyzékekre is? Továbbá kérdezem,hogy a dolgozók meddig fordulhatnak a munkaügyi biírósághoz igényérvényesités céljából, mi az elévülés a munkajogi ügyekben? Ugyanis ez is befolyásolhatja az iratmegőrzési kötelezettséget.Tisztelettel várom szives válaszát.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1