adozona.hu
Telefonfeltöltés beütése pénztárgépbe
http://adozona.hu/kerdesek/2014_11_14_Telefon_feltoltes_beutese_penztar_nvp
Telefonfeltöltés beütése pénztárgépbe
Tisztelt Szakértő! Kiskereskedő ügyfelem szerződést kötött egy közvetítő szolgáltatóval, amelynek alapján Vodafone, T-Mobile és Telenor telefon feltöltési szolgáltatásokat értékesít a közvetítő szolgáltató által rendelkezésünkre bocsátott terminálba történő rögzítés útján. A terminál az értékesítésről a következő bizonylatokat bocsátja ki: Vodafone esetében nyugta a megnevezése, szolgáltató a Vodafone Magyarország Zrt., adattartalma a törvényben meghatározottaknak megfelel. (Ez az értékesítés egy kötelezettség, amellyel ügyfelemnek el kell számolnia heti rendszerességgel a közvetítő szolgáltató felé. Az elszámoláskor ügyfelem „Számviteli bizonylat”-ot kap, melynek összege teljes egészében megegyezik a közvetített szolgáltatás értékével.) T-Mobile és Telenor esetében értékesítési bizonylat a kibocsátott bizonylat megnevezése, adattartalma a nyugtáéval teljesen azonos, egy dolgot kivéve: eladóként ügyfelem adatai szerepelnek. (Ezt az értékesítést árbevételként és fizetendő áfaként rögzítjük a könyvelésben, elszámoláskor a közvetítő szolgáltató számlát állít ki, amely ügyfelemet áfalevonásra jogosítja.) Nap végén a terminálból napi zárást nyomtatnak (ezen szolgáltatónként szerepel a napi összes értékesítés), amely alapján történik a Vodafone esetében a kötelezettség előírása, illetve a másik két szolgáltatónál az árbevételként és fizetendő áfaként könyvelése. Kérdésem, hogy a fenti értékesítések összegét be kell-e ütnünk a saját (online) pénztárgépünkbe?