• Névtelen kérdező
3

Társasági adóalap növelő-e a Facebook-hirdetés?

Tisztelt Szakértő! Internetes kereskedelemmel foglalkozó társaság eladásait főként Facebook-hirdetéseken keresztül éri el, költségeinek nagy részét is ez teszi ki. A havi 2,5 milliót éppen, hogy nem éri el, így nem kell reklámadót bevallania és fizetnie. Kérdésem az lenne, hogy ezzel a költséggel meg kell-e emelni majd a társasági adó alapját? A társasági adó (tao) törvény 3. számú melléklete „A” részének 16. pontja értelmében – a 8. § (1) bekezdés d) pontja alkalmazásában – nem a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült költségnek, ráfordításnak minősül a reklámadó törvény szerinti reklám közzétételével összefüggésben elszámolt költség (így különösen a reklám közzétevőjének vagy a reklám közzétételében közreműködőnek járó ellenérték), de legalább a reklám közzétételének szokásos piaci értéke, ha az adóalany nem rendelkezik a reklámadó alanyának olyan nyilatkozatával, miszerint a reklám közzétételével összefüggésben felmerült reklámadó kötelezettségét teljesíti vagy reklámadó-kötelezettség teljesítésre nem kötelezett. Szeretném kikérni tanácsát ezzel kapcsolatban. Vajon a törvény a külföldi internetes szolgáltatókat adóalanynak tekinti? Egy adótanácsadó ismerősöm szerint be kell szerezni a Facebooktól a nyilatkozatot, azonban én elképzelhetetlennek tartom, hogy nyilatkozatot adjon, és szerintem, külföldi cég lévén, nem is alanya a reklámadónak. Hogy kell kezelnünk ezeket a hirdetéseket majd a tao-bevallásban? Kissé tanácstalanok vagyunk a kérdésben. Válaszát előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1