adozona.hu
Szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartása
http://adozona.hu/kerdesek/2014_10_15_Szigoru_szamadasu_nyomtatvanyok_n_los
Szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartása
Egy kis körülírás az érthetőség kedvéért. Egy ABC áruházban, az épületben egy bejáraton lehet megközelíteni a boltot és egy kis bisztrót. Az előtérben előre irányban van a bolt eladótere, illetve tőle jobbra a bisztró eladótere. Mindkettőt ugyanazon egy (az adószám is az) vállalkozás üzemelteti. Ez egy telephely, a cím is ugyanaz. A boltnak és a bisztrónak ugyanaz az irodája. A napokban a NAV helyszíni ellenőrzése során az ellenőr szóvá tette: 1. A szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartását miért nem külön-külön vezeti a bolt és a bisztró? 2. A pénztárgépnaplók szigorú számadásba vétele még tavaly, illetve a pénztárgépek cseréjekor megtörtént. Az ellenőr azt kifogásolta, hogy a pénztárgépek miért nincsenek szigorú számadású nyilvántartásba véve. Jogos-e az ellenőr két fenti észrevétele? Hiba-e, azaz bírságolhat-e a NAV, amennyiben a pénztárgépnaplót nem a pénztárgép alatt, mellett, stb., hanem az üzlet irodájában tárolják? Válaszukat köszönöm