• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Telephely-bejelentés: cégbírósági vagy NAV-os

Tisztelt Szakértő! Ingatlanok hasznosítása kapcsán a kérdésem arra irányul, hogy az alábbi esetekben pontosan milyen típusú (cégbírósági vagy kizárólag NAV-os/önkormányzati) telephely-bejelentési kötelezettség keletkezik: 1. Iroda továbbadása bérbe: Ha a cégünk irodát bérel, majd azt bérleti szerződéssel továbbadja egy másik cégnek, a mi cégünknek ez a tevékenység cégbírósági vagy csak NAV-os telephely-bejelentést generál? 2. Bérlő cég kötelezettsége (alkalomszerű használat): A tőlünk irodát bérlő cég fix havi díjat fizet, de az ingatlant csak ritkán, alkalomszerű tárgyalásokra használja. Nekik ez a jogviszony cégbírósági telephely-bejegyzést igényel, vagy elegendő a NAV/HIPA felé bejelenteniük? 3. Céges tulajdonú lakás lakossági bérbeadása: Ha a cégünk a saját tulajdonú lakását magánszemélyeknek adja bérbe lakhatási céllal, ezt a lakást cégbírósági telephelyként kötelező bejegyeztetni, vagy kizárólag a NAV (és a helyi adóhatóság) felé keletkezik telephely-bejelentési kötelezettség? Válaszát előre is köszönöm!

Válaszra vár

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST
2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1