• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Borravaló kifizetése és nyilvántartása

Tisztelt Adószekértő! Előre is elnézését kérjük a sok kérdés miatt, de nem egyértelmű számunkra a szabályozás. A kereskedelmi törvény 5/G p (3) bek. szerint borravalót legalább havonta kell a vendéglátóüzlet munkavállalóinak kifizetni. A "kell" szó miatt kérdezzük: kötelező-e kifizetni a dolgozónak a borravalót/vagy a borravaló teljes összegét. Ha nem, akkor egyéb bevételként könyvelendő? Továbbá szeretnénk tudni, hogy a fenti paragrafus (4) pontja szerinti írásbeli megegyezés milyen formában történhet, jó egy belső szabályzat, amit a dolgozó elfogad egy egyetértő nyilatkozattal, vagy mindenképpen külön megállapodásokat kell kötni? A KP-s borravalót be kell ütni a kasszába, vagy elég továbbra is elkülönítetten kezelni, és feloszthatják maguk a dolgozók a nap végén? Vagy bizonylatolandó mindenképp, be kell tenni a kasszába és be kell ütni egyéb bevételként majd nap végén felosztáskor kiadásként? A banki terminálokon fizetett borravaló, ha kifizetésre kerül hó végén, minden tekintetben adómentes? Olvastunk olyan véleményeket, hogy a SZÉP kártyás borravaló külön kezelendő és nem lehet adómentes. A vevő által bármilyen kártyával fizetett borravalót milyen módon kellene bizonylatolnunk? Ezt kivehetik a dolgozók a nap végén a kasszából egyéb kiadásként? Arról a borravalóról kell csak nyilvántartást vezetni, amit a munkáltató oszt szét havonta? Ennek milyen kötelező tartalmi elemei vannak? Ha nincs ilyen részletszabályozás, mit javasolnak? Köszönjük megtisztelő válaszait!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 október
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2