• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Egyéni vállalkozás

Egyéni vállalkozást szeretnék átvenni egy másik egyéni vállalkozótól, és ehhez kapcsolódóan az alábbi kérdésekben szeretnék hivatalos állásfoglalást kérni. A jelenlegi vállalkozó a tevékenységét hamarosan befejezi, én pedig új egyéni vállalkozásként venném át a működést és az árukészletet. Az átmeneti időszakban, körülbelül 3-4 napig mindkét egyéni vállalkozás ugyanarra a székhelyre lesz bejelentve, illetve a raktárkészlet átadása és átvétele is ugyanebben az időszakban történik meg. Ebben az időszakban az átadó fél még nem zárta le a végső elszámolást, és még a záró bevallást sem nyújtotta be. Szeretném megkérdezni, hogy: Jelent-e bármilyen problémát a NAV-nyilvántartásban, ha az átmeneti időszakban ugyanaz a székhely szerepel két különböző egyéni vállalkozásnál? Milyen módon szükséges dokumentálni a raktárkészlet átadását és átvételét, hogy az a NAV számára is elfogadható legyen? Az átadott árukészlet esetén szükséges-e számla kiállítása, illetve az átvétel hogyan szerepeltethető az új vállalkozás nyilvántartásában? Az elszámolási és bevallási időszak átfedése okozhat-e problémát az átadó fél oldaláról? Van-e egyéb hivatalos formai vagy tartalmi követelmény, amit az átadás-átvétel során be kell tartani? Minden kapcsolódó információra nyitott vagyok, kérem segítségüket és iránymutatásukat az ügy szabályos lebonyolításához.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 április
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4