Hozzászólások 0

Számítógépes költségtérítés

Tisztelt Adózóna! Az alábbi dolgozói juttatással kapcsolatban kérném szíves állásfoglalásukat. Társaságunk szoftverfejlesztéssel foglalkozik, dolgozóink home office-ban végzik a tevékenységüket. A munkaviszonyban álló dolgozóinknak vezetnénk be egy költségtérítést, amellyel hozzájárulnánk olyan számítógép vásárlásához, mellyel a munkájukhoz szükséges fejlesztői feladatokat el tudják végezni. Szabályzatot írnánk, hogy mennyi összeggel járulunk hozzá, a vásárlásról szóló bizonylat bemutatása ellenében, továbbá meghatározva azt, hogy amennyiben a dolgozó megszünteti a munkaviszonyát, a juttatást követő 4 éven belül, mennyi összeget kell visszafizetnie társaságunknak. Ez a számítógép a dolgozó tulajdona, és az is marad. Tehát az eszközt a dolgozó szerzi be, saját nevére szóló számlával a munkáltatót készpénz átutalással költség hozzájárulást fizet. Kérdéseim a következők: 1.) Milyen formában adhatom ezt a költségtérítést a dolgozóimnak, és milyen adó terheli ezt? 2.) Amennyiben a munkaviszonymegszűnés miatt visszafizetési kötelezettsége keletkezik a dolgozónak, az hogyan lehetséges, illetve milyen adóvonzatai vannak? 3.) Milyen bizonylatolás szükséges a fentiek kifizetésére, visszafizettetésére (például visszafizetéskor szükséges-e kiszámlázni az összeget)? Köszönettel: Mezeiné Vachaja Szilvia


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 március
H K Sze Cs P Sz V
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6