• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Pénztárgép – online adatszolgáltatás

Tisztelt Szakértő! Egy cég pénztárgépe nem mindig ad fel adatot a NAV rendszerébe azonnal, előfordul, hogy a hiba észlelése után, a pénztárgép-üzemeltető utólag küldi be az adatszolgáltatást. Az üzemeltetőtől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy egy esetleges NAV kommunikációs hiba nem von maga után adóhatósági büntetést. Tájékoztatása szerint a tranzakciókat az adóügyi egység XML-ekben tárolja, amelyeket 30 percenként lezár, és újat készít, ezeken pedig időbélyeget is elhelyez, így az adott tranzakció a tényleges eladási idővel kerül rögzítésre a NAV rendszerébe, függetlenül annak beérkezési idejétől. Kérdésem, hogy a kapott tájékoztatás helyes-e, valóban nem büntet a NAV a késett onlinepénztárgép-adatszolgáltatásért? Így elmondható, hogy a javított és visszamenőleg beküldött eladási adatokat nem az aktuális beérkezési idő határozza meg, hanem a tranzakció létrehozásának ideje? Köszönettel!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 május
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1