• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Konzorcium, támogatás számviteli elszámolása

Tisztelt számviteli szakértő!

Egy nem közhasznú egyesület konzorciumi együttműködési az önkormányzattal megállapodást kötött támogatásban részesített projekt megvalósítására. A konzorcium vezetője az önkormányzat. A konzorciumi megállapodás szerint a támogatást az önkormányzat kapja, és a projekt keretében elszámolható költséget is 100 százalékos mértékben az önkormányzat viseli. A vissza nem térítendő támogatást az egyesület tulajdonában lévő ingatlan felújítási költségeire kapják, a támogatás mértéke 100 százalék, a folyósítás egy összegben, támogatási előlegként az önkormányzat bankszámlájára történt 2023-ban. Az elszámolást is az önkormányzat nyújtja be a támogató felé. A felújítás számlái az önkormányzat nevére szólnak, azokat pénzügyileg is az önkormányzat rendezi. A projekt időtartama a 2023, 2024 és 2025 éveket érinti. A költségek 2024-ben, 2025-ben merültek fel, az aktiválás 2025-ben történik. A konzorciumi szerződés ezen kívül annyit tartalmaz, hogy a tagok a projekt befejezését követően az abban meghatározott célok megvalósítása érdekében a fenntartási időszakban továbbra is együttműködnek. Hogyan, mikor, és milyen bizonylat alapján kell az egyesületnek a könyvelésében az ingatlan támogatásból megvalósuló, nagy értékű felújítását elszámolni? Az egyesület kettős könnyvitelt vezet.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 március
H K Sze Cs P Sz V
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6