• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Táppénz megállapítása utólag rögzített hiányzás esetén – jogszerű levonás kérdése

Tisztelt Adózóna! Társadalombiztosítási kifizetőhelyi feladatokat látunk el szolgáltatóként; a munkaidő- és távolléti adatokat a munkáltató rögzíti a bérszámfejtő programba. Jelen példa, hogy a novemberi keresőképtelenség (az orvosi igazolás beérkezik) de nem mindig kerül időben hiányzásként felvezetésre a programban. Ha a hiányzás sem a tárgyhónapban, sem utólag nem kerül rögzítésre, a novemberi munkabér teljes összegben kifizetésre kerül (keresetveszteség nincs), a biztosított mégis táppénzt igényel. Kérdés: a keresetveszteség hiánya miatt jogszerűen elutasítható-e a táppénzigény, vagy az ellátást a keresőképtelenség igazolása alapján mindenképp meg kell állapítani? Ha a hiányzás utólag kerül rögzítésre, a munkabér már kifizetésre került, a táppénz megállapítása után pedig a rendszer a keresőképtelenség időszakára eső munkabért a táppénzből levonja (tartós távollét esetén). Kérdés: jogszerű-e a munkabér tb-ellátásból történő levonása, vagy ez csak munkajogi (munkáltató–biztosított) elszámolásban rendezhető? Kérem továbbá: (a) alkalmazható-e ilyen levonás, (b) szükséges-e a biztosított írásbeli hozzájárulása, (c) mely jogszabályok (Ebtv., végrehajtási rendelete, Vht.) alapozzák meg a helyes eljárást mindkét esetben. Választ előre is köszönöm.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4