adozona.hu
Számlakorrekció vevő kérése alapján
http://adozona.hu/kerdesek/2024_12_16_Szamlakorrekcio_vevo_kerese_alapj_lth
Számlakorrekció vevő kérése alapján
Tisztelt Szakértő! Webáruházunkban a vásárlók adják meg a saját adataikat a megrendelésük leadásakor. Később (akár pár nap, de volt példa, hogy akár egy évvel később is) jelzik, hogy nem jó nekik így a számla, más nevet, címet, adószámot kérnek ráírni. A készletkezelő miatt nagyon nehezen tudjuk ezeket a kéréseket teljesíteni. Tudjuk, hogy az áfatörvény 169. §-a alapján a számlákon a valós vásárlói adatokat kell szerepeltetni. Viszont nem tudjuk eldönteni, hogy ha például egy magánszemély mégis "céges" számlát kér, akkor az mennyire törvényi elvárás a részünkről, hogy ezt teljesítsük? Hogyan tudhatjuk, hogy ki a "valós" vásárló? Vagy, ha például egy magánszemély nevéről egy másik magánszemély nevére kellene megváltoztatni a számlázást? Valóban reálisan, életszerűen elvárhatja-e ezt tőlünk a NAV, vagy a fogyasztóvédelmi hatóság, hogy – főleg egy ilyen zsúfolt időszakban, mint a december – bármilyen ilyen jellegű kérést teljesítsünk a 169. §-ra hivatkozóan? Az ÁSZF-ben felhívjuk a figyelmet a helyes számlázási adatok fontosságára, de nem merjük kiírni, hogy nem változtatunk semmilyen kérés esetén sem a felhasználó által megadott adatokon. Válaszát előre is nagyon köszönjük.