adozona.hu
Nyílt végű pénzügyi lízing áfája személygépkocsinál
http://adozona.hu/kerdesek/2023_11_27_Nyiltvegu_penzugyi_lizing_AFA_sze_xpg
Nyílt végű pénzügyi lízing áfája személygépkocsinál
Tisztelt Szakértő! Elolvastam egy korábban hasonló témában adott válaszukat, és ezzel kapcsolatban kérdeznék: https://adozona.hu/kerdesek/2023_7_13_Szemelygepkocsi_AFA_nyilt_vegu_li_yaj Mi minősül olyan körülménynek, hogy a NAV utólag le nem vonhatónak minősítse a szolgáltatás áfáját 50%-os levonás esetében? Számomra az, hogy a vételi opcióval (maradványértéken, ami előre rögzítetten jelentősen kisebb, mint az Eurotax szerinti ár) a lízingbe vevő él, erősen kimeríti ezt a fogalmat, hisz gazdasági nonszensz lenne másként dönteni (azaz nincs valódi racionális döntési helyzet a futamidő végén, önként lemondva az eladásból származó nyereségről, az nem az). Amennyiben ez mégis teljesen NAV-állónak minősülne, akkor az az esemény, hogy a korábbi lezáráshoz a lízingbe adó semmilyen büntetést/felárat nem szab, sőt ügyel arra, hogy piaci áron vehessem meg az autót, és ezért a különbözettel (aktuális hátralevő finanszírozott tőke és piaci ár különbség) módosítja az eddig már kifizetett lízingdíjakat, az sem meríti ki ezt a fogalmat? Ez meghatározóan jóváírás, a 40-45%-os kezdő befizetések miatt. Ha még ez is teljesen NAV-álló, és így jár el a lízingbe adó, akkor elégséges ezt a jóváíró számlát az aktuális hónapban áfanövelő tételként szintén 50%-os mértékben fizetendő elemként betenni, mondván, hogy a módosító/helyesbítő (lízingdíj korrekciós "-" os) számlát most kapjuk kézhez? Válaszát előre is köszönöm: Téringer Lajos