• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Iskolai terembérlet

Tisztelt Szakértő! Iskolánk a szabad kapacitásait kihasználva ingatlan bérbeadással is foglalkozik: tantermeinket, tornatermünket szoktuk bérbe adni. Bérlők részéről néha felmerül az igény egyéb eszközök igénybevételére (például projektor, üres folyosói szekrények állandó jellegű használata stb.). Az eddigi gyakorlat szerint a bérleti szerződéseken és a bérleti szolgáltatásról készült számlákon is külön soron, saját díjtétellel tüntették fel ezeket az eszközöket, így a számlák tartalmaztak, tartalmaznak egy terembérlet sort és egy másik sort, amelyen az igényelt egyéb szolgáltatás megnevezése és díja van feltüntetve áfamentes tevékenységként. Úgy gondolom, hogy ez a gyakorlat helytelen, mert az áfa-törvény 86. §-ának l) pontja alapján egy projektor vagy folyosón álló szekrény, esetleg bankettasztal nem tekinthető ingatlannak, ingatlanrésznek és ezért felmerülhet az áfakötelezettség is. A véleményét szeretném kérni annak eldöntésében, hogy az iskola mikor jár el helyesen. Folytassa továbbra is a régi gyakorlatát, miszerint a terembérleti díjat és a bérlő által esetlegesen igényelt – fent említett – egyéb szolgáltatást a szerződéseiben és a számláiban is külön soron jeleníti meg különböző díjtétellel, vagy helyesebb lenne az egyéb szolgáltatások árát a bérleti díjba beépítve szerződnie csak terembérlet megnevezéssel és egy egyösszegű terembérletről szóló számlát készítenie? Segítségét előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1