• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Nem adóügyi bizonylat

Tisztelt Szakértő! A bolti, helyszíni vásárlások bizonylatolása cégünknél a következő: amennyiben a vásárló számlát kér, a vállalatirányítás rendszerünkben (Octopus 8ERP) készül róla egy számla, amiről az adatszolgáltatás teljesül is. Viszont annak érdekében, hogy az esti rovancs egyezzen, a pénztárgépekbe ezeket egyéb bevételként ütik az eladók. A másik esetben, ha a vásárló nem kér számlát, az Octopusban szintén készül egy nyugta fejléccel ellátott bizonylat (ezen jóval több adatot tudunk szerepeltetni a termékre vonatkozóan, mint a pénztárgépes nyugtán), de ehhez a bizonylathoz nincs beállítva az online adatszolgáltatás, hiszen azt a pénztárgép (ahová normál értékesítésként beütik az eladók) megteszi. Ezzel kerüljük el a dupla adatszolgáltatást, de biztosítjuk az egyezőséget a kassza, pénztárgépzárás és Octopus között, valamint mivel az áfabevallást is a vállalatirányítási rendszerből nyert adatokból tudjuk elkészíteni, így elengedhetetlen, hogy ott is készüljön róla valamilyen bizonylat, így automatán könyvelődik is az értékesítés. Ez a folyamat évek óta így működik, még egy korábbi könyvelő javaslatára. Több ellenőrzésen is megállta a helyét, viszont most felmerült bennünk a kérdés, hogy ez rendben van-e így, nem kellene-e valamilyen más "nem adóügyi bizonylat" megnevezést adnunk az Octopusban készült bizonylatnak? Válaszát előre is nagyon köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1