adozona.hu
Rontott számla adatszolgáltatása
http://adozona.hu/kerdesek/2021_9_13_Rontott_szamla_adatszolgaltatasa_reu
Rontott számla adatszolgáltatása
Kedves Adózóna Szakértő! Kérdésem az alábbi helyzet miatt merült fel és szeretném segítségüket kérni. Telefonon foglalt szállást a vendég, tisztázva, hogy kinek a nevére történjen a számla kiállítása kézi számlázással. Nem átutalásról volt szó, hanem érkezéskori készpénzfizetéssel teljesítette volna a szállásdíjat. Sajnos a számla előre kiállításra került, hogy amikor jönnek, ezzel ne húzzam az időt. Nem jelentek meg. Még telefonon sem lehetett elérni, aki a szálláshelyet foglalta. Ezért rontottnak vettem. Ugyanaznap keresett szállást 3 főre egy család, egy éjszakára. Megérkeztek. Kiállítottam a számlát. NAV-adatszolgáltatás ment a számláról, az NTAK-ba bejelentettem a 3 főt. A kérdésem: a rontott számlát a NAV-nak le kellett volna jelenteni? Hogyan működik a fenti helyzet? Félő, hogy most, amikor az okmányolvasót is kell használni, lesznek olyan vendégek, akik nem fognak beleegyezni az okmányolvasó használatába, vagy kiskorú gyermeknek nem lesz személyi igazolványa, ezért nem tudjuk fogadni, vagy régi személyi igazolványuk van (az is érvényes okmány, okmányolvasásra viszont nem felel meg), már a foglaláskor előleget utaltak, melyről szintén ment ki számla. Ezzel a számlával mi a teendő?