adozona.hu
Hibás számla
http://adozona.hu/kerdesek/2021_4_12_Hibas_szamla_frl
Hibás számla
Tisztelt Adózóna! Az elektronikusan beérkezett hibás számlákat kötelezően be kell-e fogadnia a vevőnek, megrendelőnek, vagy visszautasíthatja és visszaküldheti azokat annak ellenére, hogy az online számlázó programok automatikusan továbbítják az adatszolgáltatásra kötelezett számlákat a NAV felé? A gyakorlatban előfordul, hogy a már beérkezett elektronikus számláról utólag derül ki, hogy hibás és helyesbítésre van szükség. • Mi a teendő abban az esetben, ha a rossz számla és az azt helyesbítő számla együttes összege nullát tesz ki, tehát az eredeti számla teljes egészében törlésre kerül, a helyettük beérkező helyes, harmadik számlán pedig nem történik rájuk hivatkozás? Az eredeti és stornó számlákat visszaküldhetjük-e a szállítónak, vagy nekünk kell megőriznünk őket? Könyvelnünk kell-e a rossz és a stornó számlákat? Ha nem könyveljük le, és visszaküldésre sem kerülnek szerepeltetni, kell-e az áfabevallásban?