• Pállné Péter Éva
Hozzászólások 0

Lemondott utak

Tisztelt Szakértő! Utazási iroda kiszámlázott szolgáltatásait a Covid miatt nem tudta teljesíteni. Az utas már kifizette a szolgáltatás teljes összegét. Mivel nem teljesült a megrendelt szolgáltatás, így erről sztornó számlát kellett kiállítani és az utas kérésére az összeget visszatérítettük. Viszont vannak olyan esetek, amikor az utas nem kérte vissza a szolgáltatás árát, mert egy későbbi időpontban, majd leutazza, de nem biztos, hogy ugyanazt a szolgáltatást fogja kérni. Mi a teendő a befizetett összeg nyilvántartásával? Előlegnek nem kezelhetem, mert nem egy konkrét útra szól. Jó megoldás az, ha számviteli bizonylatot állítunk ki, mely nem tartalmaz áfát? Olyan funkciót látna el, mint az utalvány, ami akkor lesz előleg v. bevétel, amikor konkrét utat rendelnek meg. Erről a számviteli bizonylatról nem kell adatot szolgáltatni a NAV rendszerében? A számviteli bizonylaton milyen szöveget, illetve dátumokat kellene feltüntetni? Esetleg egy példán keresztül be tudná mutatni a folyamatot? Segítségét előre is köszönöm: Páll M:


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

Előfizetési csomagajánlataink:


 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
2021 szeptember
H K Sze Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
hirdetÉs

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close