• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Adószámtörlés utáni teendők

Tisztelt Szakértők! Ügyvezető tag volt egy felszámolt cégben, ezért letétet kértek. A cégbejegyzése napján a NAV kiküldött egy határozatot a cégkapura (ami aznap, 06. 05-én még nem volt). Postai úton lakcímre, és a székhelyre is kiküldték a levelet, de visszament. Ügyvezetőre most az Art. 44. § előírása vonatkozik, mely szerint nem kell bejelentenie a lakcímváltozást, vagy 15 napon be kell jelenteni a változást a cégbíróságra? Székhely egy zártkertes rész. Fényképpel tudjuk igazolni, hogy van a cégnevével ellátott postaláda, és postafiók is. A levél úgy ment vissza a NAV-nak, hogy a „cím nem található”. Amit sérelmezünk, az, hogy 06.16-ától van cégkapuja a cégnek a NAV postai levelei 06.17 és 07.1 között mentek ki és vissza. De cégkapura többet meg sem próbálták kiküldeni a határozatot vagy a felszólító levelet. Nem azért nem fizettük be a letétet, mert nem akartuk, hanem mert nem is tudtunk róla, hogy kell. A NAV is jól láthatja, hogy mindig minden bevallás időben bement, a fizetendő adók és járulékok is be lettek időben fizetve. Önök szerint a fentiek ismeretében van értelme a fellebbezést beadni? Törölt adószámú cég eszközeivel (autó, gépek) mi lesz? Az ügyvezető tulajdona lesz ilyenkor? A könyvelőnek ilyenkor ugyanúgy kell évközben megszűnő bevallást készítenie, mintha végelszámoltuk volna a céget? Jól tudom? Sajnos az ügyvéd, az adótanácsadó és a könyvelő is mást mond, így már nem tudjuk, merre induljunk. Kovács Gréta


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1