Hozzászólások 0

Önkormányzati adóhatóságok egyenlegértesítőjének értelmezése

Tisztelt Szakértő! Abban kérem szíves segítségét, hogy a helyi önkormányzati adóhatóságok – kivéve a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal Adóügyi Főosztályt – által küldött egyenlegértesítőinek megnevezés szerinti tartalmát hogyan kell értelmezni, annak leírását hol lehet megtalálni? "Előző évi hátralék/túlfizetés" – ezt még józan paraszti ésszel értem. "Folyó évi adókötelezettség (előleg)" – Melyik évi? A kibocsátás éve? Most adókötelezettség vagy előlegkötelezettség? "Múltra szóló adókötelezettség" – ez aztán tényleg "magas", mert mikorra vonatkozó? "Rendező tételek" – ??????? "Folyó évi befizetések" – ez a kibocsátás éve szerinti, vagy mikori? "Számlaegyenleg" – ez "érthető", azonnali befizetés egy része, plusz az előleg esedékességre fizetendő összeg Ráadásul az egyenleg levezetéséhez az egyes sorokban szereplő tételek előtt nincs semmiféle előjel. Az egyenlegértesítőn szerepel ugyan a 465/2017. kormányrendeletre hivatkozás, de ez nem magyarázza el az egyes sorok értelmezését. Miért nem lehet, illetve várható-e valamikor egy világosan áttekinthető (mint a NAV adószámla) kivonatot kiadniuk az önkormányzati adóhatóságoknak is? Az ügyfelek, ha kérdezik, mi micsoda az egyenlegértesítőn, nem tudok mást mondani, csak hogy fizessék be a számlaegyenleg szerinti összeget, vagy várják meg a következő értesítő megérkezését. A fővárosi önkormányzaté már világosan áttekinthető. Elnézést, ha kissé indulatos a kérdésfeltevésem! Köszönettel: Rozika könyvelő


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1