• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Adatállomány-megőrzési kötelezettség

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk (9 éve működő kft.) korábbi könyvelője azonnali hatállyal felmondta szerződését. A nála lévő számviteli bizonylatok, egyéb könyvelési anyagok átadását nem tagadja meg. Könyvelésünket egy általa saját fejlesztésűnek nevezett, DOS alapú programmal végezte. Feltétezhető, hogy az elmúlt kilenc év anyagáról más programba importálható adatot nem tud szolgáltatni. Ezek alapján feltélezhető, hogy csak PDF vagy TXT állományt tud átadni. Felmondásában közölte, hogy az átadás napján, az iratok átvételét követően minden könyvelési, bérszámfejtési adatállományt azonnal és véglegesen töröl a gépéről. Ezt a GDPR szabályozásra hivatkozva tenné meg. Segítségét szeretném abban kérni, hogy valóban nincs semmilyen adatmegőrzési, az elévülési időn belül esetleg adóhatóság felé adatszolgáltatási kötelezettsége? Nem tartozik felelősséggel az általa vezetett számviteli nyilvántartások megőrzésével kapcsolatban? Segítségét előre is köszönöm Tisztelettl Bánkuti Jenőné


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1