• K & K Könyvelőiroda Kft.
Hozzászólások 0

Kiküldetés az USA-ba

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk végzi egy nemzetközi cég (BT) leányvállalatának bérszámfejtését. Ennek a cégnek az anyavállalata az USA-ban székel. 2017 május elsejétől „kölcsönkértek” egy dolgozót, a kint tapasztalható pillanatnyi munkaerőhiány miatt. A két egység közötti hivatalos levelezésből kiderül, hogy első körben hat hónapos időtartamról van szó (183 napba belefér), amit két hónappal meghosszabbíthatnak, ha addig nem rendeződik a kinti státusz betöltése helyi munkaerővel. A magyar leányvállalat feladata továbbra is a bérfizetés, amit meg kell emelni egy meghatározott havi összeggel (az amerikai központ kérésére) a kinti magasabb életviteli költségek kompenzálására. Minden ezzel kapcsolatosan felmerült költséget (azaz magát a bérköltséget is) a magyar leányvállalat ki fog számlázni az amerikai anyacégnek. Az érintett dolgozót úgy tájékoztatták, hogy ott kell fizetnie az szja-t. A bérszámfejtés továbbra is a mi feladatunk. Ezen tények és a kétoldalú kettős adóztatást kiküszöböléséről szóló 2010. évi XXII. törvény alapján kérdeznénk a következőket: - Milyen adó- és járulékfizetési kötelezettségek terhelik a magyarországi leányvállalatot? - Amennyiben ott kell fizetni szja-t, akkor annak kiszámítására milyen szabályokat kell figyelembe venni és hogyan szüneteltethető az itthoni fizetés? - A havi fix bérkompenzációt lehet-e úgy kezelni mint deviza napidíjat? - A cafeteria kifizetése legyen ezen idő alatt felfüggesztve? Tájékoztatásukat előre is köszönjük.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1