• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Nyugdíj – elveszett papírok

Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérném szíves segítségét: cégünk jelenleg kft.-ként működik 1997-től. Előtte 1991-től egyéni vállalkozás, majd egyéni cég volt, amelyből alakult a kft. Egyik alkalmazottunk szeretne jövőre nyugdíjba menni (nők kedvezményes 40 éves), ezért kérvényezte a szolgálati, illetve jogosultsági idejének kiszámítását. A munkavállaló 1993-tól a mai napig megszakítás nélkül cégünknél dolgozik. Sajnos a nyugdíjigazgatóság által küldött kimutatásban pár hónap hiányzik 1993 és 1994 években. A gond az, hogy sajnos sem a cégnek, sem a munkavállalónak nincsenek meg arra az időszakra az eredeti igazoló okiratai. Volt már másik kolléga is, aki elment nyugdíjba, nála semmiféle gond nem volt ezekkel az időszakokkal. Tudjuk, hogy meg kellett volna őrizni a papírokat, de a sok költözés során eltűntek, nem találjuk az egyéni vállalkozással kapcsolatos iratokat. Milyen megoldás lehetséges ilyen esetben, hogy ne vesszenek el a munkavállaló hónapjai? Hogyan igazolhatja a cég tulajdonosa, hogy tényleg megszakítás nélkül nála dolgozott munkaviszonyban a munkavállaló? Esetleg lehet valahonnan másolatot kérni a régi bevallásokról? Előre is köszönöm a válaszukat.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5