• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Ügyvezető-helyettes kinevezése

Tisztelt Szakértő! Egy kft. ügyvezetését az egyik (többségi) tulajdonos látja el. A cégnél van egy alkalmazott (termelés-irányító), aki eddig is részt vett a fontosabb döntések előkészítésében. Mivel az ügyvezető, aki egyben a munkáltatói jogkör gyakorlója is, idős kora miatt egyre kevesebbet tartózkodik a cég székhelyén, szeretné, ha távollétében a nevezett alkalmazott helyettesíthetné. Általában minden, a céget érintő dolog az ügyvezető tudtával történik, de gyakran gondot okoz az aláírások beszerzése. A gyorsabb ügyintézés és a gördülékenyebb munkamenet érdekében szeretné, ha helyette (amennyiben nincs jelen) kinevezett helyettese is eljárhatna. Ezen alkalmazottat vezető beosztású munkavállalónak nyilvánítaná, alapbérét a jogszabálynak megfelelően felemelné. Kérdésem: ebben az esetben új munkaszerződést kell-e kötni a munkavállalóval, vagy elég a korábbi módosítása? Szükséges-e a helyettes bejegyzése a cégbíróságon (társasági szerződést kell-e módosítani), vagy elég egy taggyűlési határozat a kinevezésről? Mennyire részletesen kell megnevezni azokat a területeket, ahol a helyettes eljárhat a cég érdekében? Ha utólag az ügyvezető mégsem ért egyet a helyettes által meghozott döntéssel, hogyan orvosolható a dolog? Válaszát előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1