• Névtelen kérdező
2

Számlareklamáció pénztártól való távozás után

Tisztelt Adózóna! Jogszabályba ütköző-e, ha az adózó a kiállított számláját nem hajlandó utólagos kérésre korrigálni; elegendő-e, ha erről a vásárlás pillanatában bármilyen formában tájékoztatja az ügyfelet, számlabefogadót? Van-e különbség készpénzes és átutalásos változat között? Alkalmazottunk cégcsoportunk rossz cégnevére kért számlát a termékről, melyet annak kiállítója nem hajlandó kijavítani a vevő nevét illetően. A háttér érthető, az ő nagybani elszámolásuk, számlázást szabályzó rendszereik nem teszik ezt lehetővé nekik (s ezért nyilván nem vesznek számlatömböt), mi pedig nem tudjuk szabálykövetően befogadni a "rossz" cégnévre szóló számlát, mert nem mi vagyunk a vevő rajta. Csak egy helyesbítés lenne, lehet-e ezt törvényszerűen megtagadni, ezt dokumentálva (e-mail) mi mégis tao és áfa szempontjából hibásan elkönyvelhetjük-e? Kvázi számvitel bizonylattá visszadegradálni a számlát, mert azt senki nem tagadhatja, hogy a gazdasági esemény, termékbeszerzés megtörtént, s persze a jogszabály a kézi javítást tiltja a gépi számlán. Köszönjük válaszukat.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

Előfizetési csomagajánlataink:


 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
2020 augusztus
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close