adozona.hu
Számlareklamáció pénztártól való távozás után
http://adozona.hu/kerdesek/2016_9_23_Szamla_reklamacio_penztartol_valo_oma
Számlareklamáció pénztártól való távozás után
Tisztelt Adózóna! Jogszabályba ütköző-e, ha az adózó a kiállított számláját nem hajlandó utólagos kérésre korrigálni; elegendő-e, ha erről a vásárlás pillanatában bármilyen formában tájékoztatja az ügyfelet, számlabefogadót? Van-e különbség készpénzes és átutalásos változat között? Alkalmazottunk cégcsoportunk rossz cégnevére kért számlát a termékről, melyet annak kiállítója nem hajlandó kijavítani a vevő nevét illetően. A háttér érthető, az ő nagybani elszámolásuk, számlázást szabályzó rendszereik nem teszik ezt lehetővé nekik (s ezért nyilván nem vesznek számlatömböt), mi pedig nem tudjuk szabálykövetően befogadni a "rossz" cégnévre szóló számlát, mert nem mi vagyunk a vevő rajta. Csak egy helyesbítés lenne, lehet-e ezt törvényszerűen megtagadni, ezt dokumentálva (e-mail) mi mégis tao és áfa szempontjából hibásan elkönyvelhetjük-e? Kvázi számvitel bizonylattá visszadegradálni a számlát, mert azt senki nem tagadhatja, hogy a gazdasági esemény, termékbeszerzés megtörtént, s persze a jogszabály a kézi javítást tiltja a gépi számlán. Köszönjük válaszukat.