• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Leltárhiány – áfa, könyvelés II.

Tisztelt Szolnoki Béla Úr! Korábbi kérdésem kiegészítése: Van mennyiségi nyilvántartás, de a beszerzést rögtön elábéra, majd év végén leltár alapján készletre vételezzük. Ilyenkor, illetve az évközi leltároknál ugrik ki, hogy bizonyos termékekből (italáru) hiány van. Például eltört, ellopták, tévesen adta ki a raktár stb. Mivel jövedéki termék, így van év közben is folyamatos készletnyilvántartás (nem a könyvelési rendszerben, hanem külön programmal). Ahhoz, hogy a darabszám-nyilvántartás egyezzen a ténylegesen meglévő készlettel, a hiányzó termékeket ki kell vezetni a készletnyilvántartásból egy selejtezési jegyzőkönyvvel. A kérdésem arra vonatkozna, hogy, ha például a leltárhiány termékértékesítésnek minősül, akkor annak mi a konkrét könyvelési lépése? Hiszen azt az áfabevallásban fizetendő áfaként fel kellene tüntetni, ahol adóalapot is kér a nyomtatvány. Ha a tényleges bevételt "mesterségesen" megemelem a hiányzó termékek értékével, ami után fizetendő áfa keletkezik, és nem könyvelem azt valahogy árbevételként, akkor az árbevétel a könyvelésben és a bevallott fizetendő áfaalap és áfa nem egyeznek meg. Azt szeretném tudni, hogy ilyen esetben mi a konkrét könyvelési lépés a hiány árbevételkénti elszámolására, hogy az áfabevallás és a könyvelés között egyezőség legyen? A hiány értéke legyen például 100+áfa. A hiány okaként mit fogad el az adóhatóság, ami miatt nem keletkezik áfafizetési kötelezettség? Köszönettel.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2