• Erika
Hozzászólások 0

Személyzeti szállás vs ingatlan-bérbeadás

Az alábbi ingatlanbérleti és továbbszámlázási konstrukcióval kapcsolatban szeretném kérni a szakértői állásfoglalásukat. 1. Bejövő ügylet: A T Kft. bérleti szerződést kötött az E Kft.-vel 3 db apartman bérbeadásáról. A szerződés és a számla szerint is „ingatlan-bérbeadásról” van szó. Az E Kft. tárgyi mentes (TAM) számlát állít ki nekünk. 2. Saját felhasználás: A T Kft. az apartmanokat a saját dolgozói elszállásolására használja (munkásszállás céljára). Csak lakhatást és rezsit biztosítunk, egyéb szolgáltatást (étkezés, takarítás stb.) nem kapnak a munkavállalók. 3. Továbbszámlázás: Az E Kft. a szerződésben engedélyezte a tovább-bérbeadást. A T Kft. a szabad ágyakat továbbértékesíti. az A Kft. részére. Kérdéseink a fenti ügylettel kapcsolatban: ÁFA: Szabad-e, illetve kötelező-e 27%-os áfát felszámítanunk az A Kft. felé kiállított számlában, vagy az ügylet jellegéből adódóan ennek is tárgyi adómentesnek kellene lennie? 4.KÖNYVELÉS (Saját rész): Könyvelhető-e a T Kft. saját célra használt része személyzeti szállás költségeként, annak ellenére, hogy a bérleti szerződésben és a kapott számlán formálisan „ingatlan bérbeadás” szerepel? 5. HIPA (Továbbadott rész): A kimenő (A Kft. felé történő) számlázás elszámolható-e közvetített szolgáltatásként a T Kft.-nél, csökkentve ezzel a helyi iparűzési adó alapját? Kérem, hogy az állásfoglalásban térjenek ki a vonatkozó jogszabályi helyekre és a szükséges dokumentációs feltételekre és arra, h. számlakiállításkor mire kell figyelni.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST
2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1