• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Megváltozott munkaképességű személyek után érvényesíthető rehabilitációs hozzájárulási és szociális hozzájárulási adókedvezmények

Tisztelt Szakértő! Megváltozott munkaképességű személy 2026.07.22-én kelt komplex minősítése alapján egészségi állapota 60 százalékos. A kormányhivatal 2026.07.29-étől rokkantsági ellátást állapított meg részére, amelyről határozatot hozott. Az alábbiakban kérném megerősítését, illetve válaszát. 1. A 2011. évi CXCI. törvény 15/A szakasz alapján „a komplex minősítés időbeli hatálya azon közigazgatási hatósági eljárást lezáró érdemi döntést követő naptól kezdődik, amely során a komplex minősítést elvégezték”. Ez alapján a kezdés 2026.07.23-a? 2. A 2018. évi LII. törvény, a szociális hozzájárulási adóról 13. §-a szerinti megváltozott munkaképességű személyek után érvényesíthető adókedvezmény tekintetében mi tekintendő a jogosultság kezdő időpontjának? A 2011. évi CXCI. törvény 15/A §-a szerinti 2026.07.23-a vagy esetleg a részkedvezmény egész hónap tekintetében is megilleti a kifizetőt, tehát 2026.07.01-jétől? 3. Munkavállaló az orvosi adatainak védelme érdekében a határozatról és a komplex minősítésről sem enged teljes másolatot készíteni. Ez esetben elegendő-e, ha a kormányhivatal ellátást megállapító határozatának csak az első oldalát másolnánk le, egy esetleges NAV-ellenőrzéshez? Ez a főlap tartalmazza a munkavállaló azonosításához szükséges adatait, az ellátás kezdetét, összegét, a komplex minősítés számát és keltét, az egészségi állapot mértékét, kialakulásának időpontját és a felülvizsgálat idejét is.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST
2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1