Hozzászólások 0

Osztalékfizetési korlát

Tisztelt Szakértő! Társaságunk saját tőkéje kizárólag a jegyzett tőke, az eredménytartalék és a tárgyévi adózott eredmény sorokból áll, egyéb tőkeelem. A tárgyévben jelentős értékvesztés elszámolása válik szükségessé, amelynek következtében a tárgyévi adózott eredmény negatív lesz. Ez a tárgyévi veszteség összegében meghaladja a korábbi évek felhalmozott nyereségéből álló (pozitív) eredménytartalékot. Ugyanakkor a társaság teljes saját tőkéje a veszteség elszámolása után is meghaladja a jegyzett tőke összegét. Fentiek alapján az alábbi két kérdésben kérjük szíves szakmai állásfoglalását: 1.) Dönthetnek-e a tagok a beszámoló elfogadásával egyidejűleg osztalék kifizetéséről a korábbi évek eredménytartalékának terhére abban az esetben, ha a tárgyévi adózott veszteség „elfogyasztja” a korábbi évek felhalmozott nyereségét, de a saját tőke egésze a tervezett osztalékkifizetés után sem csökkenne a jegyzett tőke összege alá? 2.) Amennyiben az 1. pontban felvázolt helyzetben az osztalékfizetés nem lehetséges, úgy a következő üzleti évre vonatkozóan kérjük az alábbiak értelmezését: Ha a következő évben a társaság adózott eredménye ismét pozitív (nyereséges) lesz, de az eredménytartalék egyenlege a tárgyévi eredmény hozzáadása után is negatív marad, dönthetnek-e a tagok osztalékfizetésről a pozitív tárgyévi adózott eredmény terhére, legfeljebb a tárgyévi nyereség összegéig? Válaszát kérem a pontokra való hivatkozással legyenek szívesek megadni, köszönettel és tisztelettel.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST
2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1