• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Bérelt ingatlanon végzett beruházás beszámítása

Tisztelt Szakértők! Egy kft. egy (nem lakó-)ingatlant bérel egy adóalanytól, mely utóbbi nincs bejelentkezve áfás bérbeadásra. A bérlő nagy összegű felújítást végzett az ingatlanon, melyet aktivált mint tárgyi eszközt. A megállapodás szerint a felek minden évre külön kötnek bérleti szerződést, az adott év havi bérleti díjaiba a felújítás költségeit beszámítják. Helyesen gondoljuk-e az alábbiakat? 1. A bérbeadónak, a beszámítástól függetlenül, a havi bérleti díjról számlát kell kibocsátania a bérlő felé, a fizetési mód beszámítás lesz. 2. Mivel a felek minden évben újra meg kell hogy hosszabbítsák a bérleti jogviszony időtartamát 1-1 évvel, ezért álláspontunk szerint e hosszabbítások aláírásakor keletkezik a bérlőnek is – egy összegben – számlakibocsátási kötelezettsége a bérbeadó felé, a bérbeadó által az adott évi bérlet időszakára elismert felújítási költségekről. A felek a hosszabbításokban és az alap bérleti szerződésben sem rendezték a felújítás sorsát arra az esetre, ha nem történne a felek közt később hosszabbítás. 3. A bérlőnek az adómentes bérleti díj éves összegével egyező, de bruttó összegű számlát kell kiállítania a felújításról (mert a beszámítás során így fognak egyezni az összegek). 4. A bérbeadó a bérlemény villanyszámláját szintén adómentesen számlázhatja tovább a bérlőnek (csak a villanyszámlát nem tartalmazza a bérleti díj a rezsiköltségek közül). 5. Az adott évre átszámlázott felújítási költséggel a bérlő tárgyi eszköz értéke csökken. Köszönjük a választ.

Válaszra vár

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST
2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1