• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Közösségi szolgáltatásnyújtás áfája

Tisztelt Szakértő! Társaságunk személyautót szerzett be 2026. 09. hóban, melyhez kapcsolódóan az áfát teljes mértékben levontuk, mind az előlegszámlákból korábban, mind a végszámlából 2026. 09. hóban. A személyautót hosszú távra bérbe adtuk – a megérkezését követő napon – egy szlovákiai közösségi adószámmal rendelkező cégnek. A bérleti díj számlázására utólag kerül sor, az első időszak (2026.09.18-2026.09.30.) 2026. 10. 02-án került számlázásra. Helyesen járt el a cég, ha a számlafizetés határideje (2026.11.01.) a számla teljesítési időpontja is egyben? Az ügylet teljesítési helye Szlovákia lesz, így közösségen belüli fordított áfás számla került kiállításra, a cég a kiállításnapi euróárfolyamot használta a számlázás során. Jól állította ki a számlát? Az a tény, hogy a személyautót közösségi adóalany részére adtuk hosszú távon bérbe, befolyásolja az autóhoz kapcsolódó költségszámlák áfalevonhatóságát? Vagy a kapcsolódó számlák áfatartalma továbbra is levonható ezen ügylet fennállása alatt? Köszönöm szíves válaszát!

Válaszra vár

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST
2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1