• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Hiányzó vagy formailag nem megfelelő számla

Tisztelt Szakértő! Kérem szíves segítségét, hogy miként kezelendő, ha egy vállalkozás bankszámlakivonatán szereplő utaláshoz tartozóan nincs, vagy nem megfelelő a számla, bizonylat, és a számlakibocsátónál nem tudja elérni a számlamásolat kiadását, vagy a számla javítását? Az alábbi megoldások elfogadhatók, milyen adózási kockázatot rejtenek? Mi a legbiztonságosabb megoldás: – a felelős személy (ügyvezető, vagy a személy, aki vásárolt) visszafizeti a kifizetés összegét a cég bankszámlájára; – a cég, mint hiányzó bizonylatot bekönyveli költségként, de mind a társaságiadó-, mind az iparűzésiadó-alapot visszanöveli ezzel a költséggel; – a cég, mint juttatást veszi figyelembe, és a juttatást terhelő adóterheket fizeti meg utána, és mint nem elismert költséget, társaságiadóalap-növelő tételként számolja; – a cég a felelős személy részére történő bérfizetésként kezeli, és bérként az összes terhelő adót megfizeti? Köszönöm szépen a tanácsát előre is.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1