• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Elszámolás törölt adószámú szállító esetén

Tisztelt Szakértő! Egy gazdasági társaság (továbbiakban szállító) szerződött az ügyféllel szerelési feladatokra. Április hónapban törölték a szállító adószámát. Az ügyfél korábban előleget fizetett a szállító részére, de az adott munka még nem fejeződött be az adószámtörlés időpontjában. A szállító egy másik cégre, nevezzük szállító 2-nek, ruházta át a szerződésállományát a szerződés szerint szerződésátruházással. Létrejött egy háromoldalú megállapodás, melyben ügyfél elfogadja, hogy szállító a kötelezettségeit és az elszámolási kötelezettséget Szállító 2-re ruházza át. Mivel úgy tudjuk, hogy törölt adószám esetén a szállító számlát nem tud kiállítani, ezért az előleget sem tudja sztornózni. Áfajogilag hogy néz ki ez a történet? Szállító 2 jogosult lesz a saját számlában az előleget mínusz tételként beállítani a végszámlába? Vagy meg kell várni (ha egyáltalán lesz), hogy a jogszabály szerinti feltételek teljesülése esetén a szállítónak új adószáma legyen? Milyen bizonylatot kell kapnia az ügyfélnek a szállítótól vagy szállító 2-től az ő egymás közötti elszámolásuk tekintetében? Köszönettel.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1