• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Lakásszövetkezet építményadója

Tisztelt Szakértő! Lakásszövetkezetünk jelenleg nem vall be az önkormányzat felé építményadót (10/2023. XI. ÖK. sz. rendelet). A lakásszövetkezet alakuló iratai csak a lakás és garázs területével kapcsolatban rögzítik a tulajdonosokhoz tartozó négyzetméter területet, és a közös használatban lévő tárolókkal, pincével, továbbá egyéb, nem lakáscélú építményekkel kapcsolatosan sem az alapító okirat, sem a tulajdoni lap nem rögzít információt. Véleményem szerint a lakásszövetkezetnek adókötelezettsége keletkezett a rendelet hatályba lépésekor, és bejelentési, bevallási és befizetési kötelezettsége van. A vita tárgyát képezi az is, hogy mely épületrészek, épületek tartoznak a bejelentési kötelezettség hatálya alá. Kérdésem arra vonatkozik, hogy hogyan kell megítélni az alábbiakat? a) lakásszövetkezeti tagok és nem tagok részére bérbe adott tároló és pincehelyiségek b) lakásszövetkezet üzemeltetését biztosító helyiség (iroda) c) üzleti célra bérbe adott különálló építmény (tulajdoni lapon nem nevesített vagy elkülönített) d) lakásszövetkezet eszközeinek raktárhelyisége e) lakásszövetkezeti tulajdonban lévő irodahelyiség lakáscélú bérleménye f) a lakásszövetkezet tulajdonában lévő, lakásszövetkezeti tagok és nem tagok által – díjazás nélküli – használatban lévő tároló és pincehelyiségek. Jól gondolom-e, hogy az itt felsorolt a-d) pontok szerinti épületek és épületrészek adóköteles építménynek minősülnek, míg az e-f) pontok szerintiek nem? Köszönettel.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 április
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4