Hozzászólások 0

Konténerbérlés raktárbővítés miatt

Tisztelt Szakértő! Egy cég raktárcsarnokát bővíti, ehhez a meglévő raktárépületben az irodákat lebontja, a folyamatos működés biztosítására a lebontott irodák helyett konténereket bérel, 8 hónapra, a bérleti díj 600 ezer Ft/hó, a konténerek telepítésével és a bérlet lejárta utáni bontásával kapcsolatos költség 5 millió Ft. Az Sztv. 47. §-a (6) bekezdése alapján a bontás miatt felmerült költségek aktiválásra kerülnek. Sztv. 3. § 7. beruházás: a tárgyi eszköz beszerzése, létesítése, a beszerzett tárgyi eszköz üzembe helyezése, rendeltetésszerű használatbavétele érdekében az üzembe helyezésig, a rendeltetésszerű használatbavételig végzett tevékenység (szállítás, vámkezelés, közvetítés, alapozás, üzembe helyezés, továbbá mindaz a tevékenység, amely a tárgyi eszköz beszerzéséhez hozzákapcsolható, ideértve a tervezést, az előkészítést, a lebonyolítást, a hitel igénybevételét, a biztosítást is); beruházás a meglévő tárgyi eszköz bővítését, rendeltetésének megváltoztatását, átalakítását, élettartamának, teljesítőképességének közvetlen növelését eredményező tevékenység is, az előbbiekben felsorolt, e tevékenységhez hozzákapcsolható egyéb tevékenységekkel együtt. A konténerek bérlése miatti kb.10 millió Ft költség a raktárbővítés miatt merül fel, kérdezem, hogy a beruházás részeként a raktárbővítés értékét növeli, a tárgyi eszköz beszerzéséhez hozzákapcsolható, azaz aktiválni kell vagy költségként számolandó el.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1