• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Tárgyi eszköz áfája

Tisztelt Szakértő! Bérelt telephelyünkön az elmúlt időszakban annyira visszaesett az értékesítés (fénymásoló), hogy a bérleti díjat sem tudtuk kitermelni, ezért felmondtuk a szerződést. A meglévő tárgyi eszközök egy részét a helyszínen kell hagynunk, mert nem tudnánk hova elhelyezni, de a bérbeadó nem fizet értük, mert fogalma sincs, hogy az új bérlője esetleg tudja-e hasznosítani azokat, illetve néhányuk nem is elválasztható az ingatlantól. Csak példaképpen: klíma beltéri egységet cseréltünk, mert az előző hatásfoka nem volt számunkra megfelelő, falvédőt tettünk az irodai székek mögé, polcokat fúrtunk fel. Az eszközök egy része még nettó értékkel bír. Kérdésem, hogy keletkezik-e adófizetési kötelezettség, ezen ingyenesen átadott, de egyébként a bérbeadó részére értéktelen eszközök miatt, esetleg arányosítani kell-e a levont adót. A tárgyi eszközök között vannak adómentesen használtan beszerzett eszközök is, például egy páncélszekrény, aminek a szállítási költsége is meghaladná nettó értékét. További kérdésem az értékesíthető eszközökre vonatkozik. Az eladni szándékozott tárgyi eszközök között van adómentesen (magánszemélytől használtan beszerzett), apportként magánszemély tagtól bekerült, és áfásan beszerzett is. Az adómentesen beszerzettek esetében van-e lehetőség adómentes értékesítésre? Válaszukat köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2