• Névtelen kérdező
2

Alapítvány által működtetett adománybolt adózási, működési kérdései

Tisztelt Szakértő, kérem szíves segítségét az alábbi kérdésben. Ha egy alapítvány alapszabálya szerint arra jön létre, hogy adományboltot működtessen (Rászorulók részére kedvezményes áron, akár pénzadomány ellenében értékesítsen, adományként átvett készleteket – mely bevételét további alapszabályban rögzített karitatív feladatok ellátására fordít) akkor a bolt működésével kapcsolatban milyen kötelezettségek terhelik: – az adománybolt kereskedelmi üzletnek számít-e, nyugtaadási kötelezettségét kötelező-e online pénztárgéppel teljesíteni, vagy az átvett összegekről adományigazolást, vagy milyen egyéb bizonylatot kell kiállítania? – az adományként kapott, később értékesített készletek átvételekor milyen bizonylat, igazolás kiállítására kötelezett az Alapítvány, az átvett készletek értékét milyen módszerrel kell meghatározni? – ezen tevékenység kereskedelmi tevékenységnek számít-e, ha az átvett ellenérték, vagy adomány értéke meghaladja a 8 millió forintot, akkor az alapítvány bekerül-e áfakörbe vagy sem? – a készletek követésére milyen módszert kötelező alkalmaznia az Alapítványnak? – milyen egyéb adózási szabályoknak kell megfelelnie az Alapítványnak, hogy törvényesen működjön? Segítségét előre is köszönöm.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5