• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Lakásszövetkezet áfa

A lakásszövetkezet önkéntes társuláson alapuló, önálló gazdálkodó szervezet, melynek fenntartására és szabályos működésére, valamint a tagok érdekeinek érvényesítésére a 2004. évi CXV törvény előírásait kell alkalmazni. A tulajdonosok a közös költséget fizetnek, ami tartalmazza az üzemeltetési, fenntartási költségeket, valamint a felújítási alapba helyezendő összeget. Az üzemeltetésre és fenntartásra fizetendő összeg a ténylegesen felmerült kiadások alapján kerül meghatározásra, bázis szemléletű költségvetés keretében. A tulajdonosok (tag tulajdonosok, nem tag tulajdonosok) részére kell-e számlát kiállítani a közös költségről? Előfordul, hogy a karbantartásra előirányzott (és befizetett) keretet a lakásszövetkezet nem használja fel (nem a tárgyévben valósul meg), ebben az esetben is ki kell számlázni? Ha kell számlázni, milyen dokumentációval kell ezt alátámasztani? A lakásszövetkezetnek a tagok és nem tagok felé nyújtott belső szolgáltatását hogyan kell kezelni az áfatörvény rendszerében? Köszönettel.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

Előfizetési csomagajánlataink


 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST / VIDEÓ
2022 július
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
hirdetÉs